Kampanie reklamowe organizowane przez różnego rodzaju instytucje, firmy i przedsiębiorstwa, mają na celu przyciągnięcie uwagi jej odbiorców, którzy mogą stać się klientami. Korzystają one z różnych form reklamy oferowanych przez ten ciągle rozwijający się rynek. Jak w każdej dziedzinie, tak i tutaj wskazać można formy reklamowe lepsze i gorsze, droższe i tańsze.

Istnieją kampanie długie i rozbudowane oraz szybkie i proste. Jednak najważniejszym celem jest skuteczne i szybkie dotarcie do potencjalnych klientów przy jednoczesnych jak najniższych nakładach finansowych. Taka właśnie powinna być idealna reklama. Czy zatem wśród wielu form reklamy dostępnych dzisiaj istnieje ta idealna?

Bardzo dobra forma reklamy
W przyrodzie nie ma rozwiązań idealnych. Istnieją jednak rozwiązania lepsze i gorsze. Z pewnością bardzo dobrą formą reklamy jest dystrybucja ulotek. Spełnia ona wymagania dobrej reklamy, czyli:
– szybkość i skuteczność w docieraniu do klienta,
– stosunkowo niska cena w porównaniu do np. kampanii telewizyjnych czy radiowych.
To bezpośrednia forma. Dystrybucja ulotek charakteryzuje się jeszcze tym, że każdy zainteresowany może spróbować sam stworzyć prostą kampanię i swoje ulotki, a później kolportować je. Warto jednak pamiętać, że taka forma reklamy ma sens i przynosi efekty, wtedy gdy jest prawidłowo zaplanowana i przeprowadzona. Istnieją też jednak niestety wady takiego rozwiązania. Można do nich zaliczyć:
– mało atrakcyjną formę zatrudnienia przy dystrybucji ulotek,
– małą ekologiczność ze względu używania dużych ilości papieru i materiałów drukarskich.
Praca przy rozprowadzaniu ulotek dla niektórych osób jest jednak dobrym sposobem na dorobienie do pensji, stypendium czy renty. Nie wymaga wykształcenia ani uprawnień i może być podejmowana przez osoby w bardzo różnym wieku. To sprawia, że sama praca choć może mało interesująca, jest dla niektórych osób dobrym rozwiązaniem.

Fot. Pixabay.com

Kilka opcji dystrybucji
Kolportaż ulotek może przybrać kilka form. Najważniejsze z nich to dystrybucja:
– bezadresowa,
– adresowana,
– doręczna zwana też bezpośrednią.
Opcja bezadresowa to kolportaż ulotek pod losowe adresy osób. Realizowana najczęściej przez umieszczanie ulotek w skrzynkach pocztowych bądź w drzwiach mieszkań i domów. Wadą tego rozwiązania jest potrzeba wytworzenia dużej liczby ulotek co sprawia, że staję się droższa. Pozwala jednak dotrzeć do zdecydowanie większej grupy osób co powoduje korzystanie z niej przez podmioty oferujące usługi ogólne, powszechne. Typowymi reklamodawcami są banki, operatorzy telewizyjni, Internetowi i komórkowi, ubezpieczalnie oraz obiekty gastronomiczne. Kolportaż adresowany jest rozwiązaniem tańszym, gdyż środki reklamowe docierają do z góry zdefiniowanych odbiorców co do których istnieje większa szansa stania się potencjalnymi klientami. Rozwiązanie to jest tańsze, lecz dociera do mniejszej grupy ludzi. Cieszy się popularnością wśród firm wyspecjalizowanych jak np. hurtownie części samochodowych, których ulotki są dostarczane do warsztatów. Forma doręczna polega na wręczaniu ulotek osobom przechodzącym w danych miejscach miast. Jest to forma droga bo wymaga dużej liczby ulotek i dłuższego czasu pracy kolporterów. Pomaga jednak dotrzeć do dużej grupy osób, a osoby dystrybuujące mogą decydować komu wręczają ulotkę np. reklamę klubu studenckiego osobom młodym.

Czas na kampanię
Po podjęciu decyzji o tej właśnie formie reklamy, warto zwrócić się do sprawdzonej firmy specjalizującej się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji ulotek. Podniesie to koszt związane z reklamą, ale lepiej mieć gwarancję, że ulotka docierająca do odbiorców będzie wizytówką firmy, mogącą zapewnić klientów, a nie kolejnym papierkiem lądującym w koszu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *